Ny butikk på Sandmoen i Trondheim

23. oktober åpner dørene offisielt til den nye Mal Proff-butikken på Sandmoen. – Mange har ventet på at vi skulle komme hit, sier Knut Haagensen. 

– Vi har åpnet litt i det stille allerede. Butikken sto klar 6. oktober, så vi har fått noen rolige uker til å få alt på plass før den offisielle åpningen sammen med XL-BYGG den 23. oktober, sier butikkmedarbeider på nye Mal Proff Sandmoen, Knut Haagensen.

Den nye butikken ligger på Sandmoen, rett ved E6 sør i Trondheim, og kompletterer den eksisterende butikken på Tunga.

– Vi vet at mange av kundene våre holder til på sørsiden av byen, i Melhus, Orkanger og omegn. Flere har ventet på at vi skulle etablere oss her, og det føles godt å endelig kunne ønske dem velkommen, sier Haagensen, som selv har lang erfaring i bransjen. De siste fire årene har han jobbet ved Mal Proff-butikken på Tunga, så han kjenner både byen og kundene godt.

Nye og moderne lokaler

Mal Proff Sandmoen ligger i et nyoppført bygg på nærmere 600 kvadratmeter, med lyse lokaler, god takhøyde og moderne fasiliteter.

– Det er en flott butikk å jobbe i og handle i. Vi har fått på plass kaffemaskin, en liten sosial sone og selvfølgelig et fullt sortiment for proffkundene våre. God tilgjengelighet og rikelig med parkeringsplasser gjør det enkelt å stikke innom – man ser oss rett fra E6, forteller Haagensen.

Et kjærkomment tilskudd

Salgsdirektør Magne Skåningsrud beskriver etableringen på Sandmoen som en naturlig og etterlengtet utvidelse.

– Vår eksisterende butikk ligger nordøst i Trondheim. For kundene som kommer sørfra, har det lenge vært et savn å kunne handle uten å måtte gjennom byen. Beliggenheten på Sandmoen er ideell – rett ved E6, med enkel adkomst. Maleren kan svinge av, gjøre innkjøpene sine og være raskt tilbake på veien igjen, sier Skåningsrud.

Felles åpning med XL-BYGG

Den offisielle åpningen skjer onsdag 23. oktober, samtidig som XL-BYGG åpner sin nye butikk vegg i vegg.

– Vi gleder oss til å markere dagen sammen med dem. Det blir en flott anledning til å vise frem butikken og møte både eksisterende og nye kunder, sier Haagensen.