Eksplosiv vekst i netthandelen
Mal Proffs netthandel fortsetter å øke, både i omsetning og antall brukere. Markedssjef Jan Erik Foss sier løsningen er en vinn-vinn situasjon for både selskapet og kunder.
Mal Proff har, helt siden lanseringen av netthandelen i 2018, hatt stort fokus på kontinuerlig videreutvikling av løsningen. Stadig flere funksjoner kommer på plass, og stadig flere kunder oppdager og drar god nytte av å handle varer via nett. I skrivende stund har de 6500 registrerte brukere og omsetningen bikket 25,2 millioner kroner i 2020. Det er 10 millioner kroner opp fra 2019.
– Året startet veldig bra, med godt over 100% økning i besøkende sammenlignet med samme periode i fjor, og det ser ut til øke enda mer forteller Jan Erik Foss fornøyd.
En helt ny SMS-løsning er blant de siste funksjonene som nå er kommet på plass.
– Vi jobber stadig med videreutvikling av kommunikasjonen med kunden. SMS-løsningen fungerer slik at når du har utført en netthandelsordre, så vil du få en beskjed via SMS når varen er klar for henting eller gjort klar for utkjøring, forteller Jan Erik.
– En utfordring er at man ikke kan legge maling med fargekoder inn i favorittliste, men det er noe vi håper å kunne tilby i fremtiden. Vi er alltid veldig glade i tilbakemeldinger fra kunder og jobber med mange nye funksjoner om dagen, sier Jan Erik.
Er du ikke kunde av Mal Proff? Bli kunde nå!
Forutsigbart, raskt og enkelt
Å handle varer via malproff.no gir en rekke fordeler. Jan Erik er spesielt opptatt av at deres netthandelsløsning skal være lønnsom for kundene, både når det kommer til tid og penger.
– Det er viktig for oss å tilby kundene våre så god og brukervennlig netthandelsløsning som mulig. Ved å handle varer på nett, så får kundene en mer forutsigbar hverdag, samtidig som vi i Mal Proff klarer å behandle ordre enda raskere.
Jan Erik ser også at stadig flere planlegger innkjøpene sine for uka ved å legge inn ordre på søndager.
– Gjør man det, så sparer man mye tid. Og tid er penger!
Er du allerede kredittkunde hos Mal Proff? Da kan du få tilgang til netthandel her.
Handler stort på nett
En bedrift som ofte benytter seg av Mal Proffs netthandel, er Sverreborgs Malerservice AS. Bedriften tar oppdrag innen overflateteknikk, har i underkant av 100 ansatte og har vært etablert i godt og vel 25 år. Selskapet har avdelinger i både Trondheim, Stjørdal, Røros og Oppdal og er med det det største malerfirmaet i Midt-Norge. Nå er de også i ferd med å etablere seg på Frøya.
Malermester Steinar Bjerkan forteller at de foretrekker å benytte seg av netthandelsløsningen i stedet for å handle i butikk av flere grunner.
– Det er veldig praktisk å få varene levert på døra. Det går fort en time om vi skal kjøre ut for å hente varer, og da går det både tid, drivstoff og bompenger på det, sier han.
I tillegg til å spare tid og penger, synes Bjerkan at netthandelsløsningen gir god oversikt over varesortimentet.
– Det er lett å søke på riktig type vare, siden er brukervennlig og det er enkelt å sette seg inn i menyen. Vi vet jo som regel hvilke type varer vi søker etter, så da er det bare å legge inn fargekodene og bestille, sier han.
Og haster det med å få varene levert, bestiller han hurtiglevering.
– Ved hurtig levering får vi varer samme dag. Normal levering er dagen etter, sier Bjerkan.
Tips!
Usikker på hvordan netthandelsløsningen fungerer? Sjekk ut de nye steg-for-steg filmene på malproff.no og Facebook.