Ege Carpets samler fire brands til ett

Ved å samle fire brands til ett vil Ege Carpets få en enklere og tydeligere markedsføring.

– For Mal Proff betyr det større mulighet for tilgang til et betydelig utvidet Ege sortiment via en rekke nye spennende produkter fra Carpets Concept’s produktportefølje, sier daglig leder i Ege Carpets, Jens Mark.

– Ege Carpets har i mange år hatt et særdeles godt og tett samarbeid med Mal Proff som vi alltid har forsøkt å følge opp etter beste evne. Meget pålitelige og raske leveringstider har også gjort Ege Carpets til en prioritert samarbeidspartner hos Mal Proff, sier Jens Mark.

ege_malproff_2.jpg

På bildet: Jens Mark - daglig leder i Ege Carpets.

Sammenslåingen gjelder de fire merkevarene Ege Carpets, Carpet Concept, Hammer Carpets og Bentzon Carpets, som fra og med 01. mai i år vil bli markedsført og solgt som Ege Carpets. Med en ny og optimalisert salgsorganisasjon vil Ege Carpets ytterligere intensivere nasjonal bearbeiding av det spesifiserende ledd, som håndverkere, arkitekter og designere, og dermed medvirke til muligheten for å kunne tilføre et økt antall teppeprosjekter til Malorama fremover.

– Vi i Ege Carpets Norway håper og tror at MAL Proff organisasjonen ser positivt på nyheten, og at de derfor selv ønsker å bidra på beste måte til at vår tilpasning blir vellykket, sier Mark.

Les også: Ga lærlinger totalansvar for gigantisk hytteprosjekt

En tilpasning av markeds- og brandstrategien

Jens Mark sier bakgrunnen for beslutningen i Norge er basert på en overordnet og ny formulert konsernstrategi som går på forenkling av deres markedskommunikasjon og brandbudskap. Gjennom sammenslåingen vil de også kunne bygge videre på et mangeårig og godt innarbeidet Ege brand. 

– Med dette oppnår vi en enklere og tydeligere markedsføring av kun en brandfortelling som vil gi oss en rekke synergieffekter i salg og markedsføring. På samme måte vil sammenslåing av flere selvstendige lokale salgsorganisasjoner til kun ett fremtidig salgsselskap gi oss fordeler med bedre og mer effektiv kundeservice, markedsdekning og produkttilbud.

Mark forteller videre at sammenslåing av flere lokale salgsselskaper til ett samlet salgsselskap, Ege Carpets Norway AS, vil resultere i en styrket og utvidet salgsorganisasjon.

 – Med markedets største og mest komplette tilbud av så vel teppeflis som banevarer, vil vi kunne gi en enda bedre kundeservice med en solid landsdekkende tilstedeværelse, forsikrer Mark.

Les også: Rendyrket Mal Proff på Hamar

En tydelig visjon

Ege Carpets grunnfilosofi har ifølge Mark «alltid vært å betjene det lokale markedet med en salgsorganisasjon med en sterk lokal forankring i form av landsdekkende salgsapparat og en profesjonell lokal customer care funksjon for optimal kundeservice».

– Jeg er overbevist om at den nye strategien vil medvirke til en forenkling og fokusering på markedsføringen av våre spisskompetanser og forhåpentligvis gjøre oss til en enda mer interessant samarbeidspartner, blant annet i form av at vi nå kan tilby et enda større og komplett teppesortiment til enhver del av markedet, avslutter Mark.

Du kan lese om flere spennende prosjekter i Proffmagasinet.

Logg innFavoritter
Bli kunde
KampanjeButikkerAktueltKompetanse